Uutiset
Tervetuloa 22.5.2024 klo 17–18 webinaariin liikennevakuutuslain uudistuksesta – lähetä kysymykset etukäteen
10.5.2024
Asfalttisprintin SM-sarjan loppukauden kalenteri on vahvistettu
10.5.2024
Kilpa-ajoneuvojen turvavarusteet suojaavat ja haastavat – koulutuksessa pyrittiin löytämään helpoin tapa pelastaa kuljettaja
7.5.2024
AKK:n toimisto ja asiakaspalvelu avoinna keskiviikkona 8.5.2024 poikkeuksellisesti klo 8.30-10.30
7.5.2024
Asfalttikunkkuun yli tuhat ilmoittautunutta
30.4.2024
KITI-järjestelmä uudistuu 2024 aikana – uudet ominaisuudet ja parannukset käyttöön asteittain
29.4.2024
Asfalttisprintin SM-sarjan kolmas osakilpailu on peruttu
29.4.2024
Kuulumisia liittovaltuuston kevätkokouksesta sekä viestinnän työpajasta
27.4.2024
Hallituksen kuulumisia - KITI-kehityshanke etenee
25.4.2024
JM Talvimestaruus 2025
25.4.2024
V1600 tarkennuksia
5.4.2016
V1600 tarkennuksia
Tekniikan lajiryhmä on kokouksessaan tarkentanut muutamia V1600 luokkaa koskevia sääntökohtia.
Uuden passin ja kuvaliitteen täyttöohjetta on täydennetty merkitsemällä lihavoidulla tekstillä ne passin kohdat, joihin tarvitaan kirjallinen dokumentti todisteeksi passiin ilmoitetuista tiedoista.
EU-vaatimustenmukaisuustodistus on virallinen todistus, josta käy ilmi auton (tai jos käytetään virtuaalisarjanumeroa, niin sen auton) sarjanumero, sekä auton variantti ja versio.
Nämä vaadittavat tiedot löytyvät auton tyyppikilvestä. Useat autojen maahantuojat voivat tehdä tämän todistuksen, kun heille toimittaa tiedot tai valokuvan tästä tyyppikilvestä.
Edelleen paras dokumentti on auton valmistajan CoC -todistus, sillä se sisältää tiedot suurimmasta osasta vaadittavista arvoista. Mutta yllä mainittu dokumenttikin siis kelpaa, tällöin vain pitää varautua todistamaan vaaditut auton tiedot muilla hyväksyttävillä dokumenteilla kuten otteilla auton korjaamokäsikirjasta.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi iiro.palmi@autourheilu.fi
Tekniikan lajiryhmä